Dziś jest:
Wtorek, 13 Kwietnia 2021
Imieniny:
Marcina, Przemysława, Idy
e-B@nkWniosek 300+

Od 1 lipca można składać wniosek o świadczenie z programu Dobry Start na okres 2020/2021. Czy wiesz, że złożysz go szybko i wygodnie, nie wychodząc z domu, za pomocą naszej bankowości internetowej? To proste:

  • zaloguj się do usług bankowości internetowej: [link do strony logowania],
  • wypełnij wniosek zgodnie z instrukcjami na ekranie.

 

Kiedy złożyć wniosek?

  • od 1.07.2020 r. złożysz wniosek tylko elektronicznie,
  • od 1.08.2020 r. złożysz wniosek papierowo i elektronicznie,
  • do 30.11.2020 r. musisz złożyć wniosek.

 

Przy okazji przypominamy, że rozpoczęta w zeszłym roku edycja programu Rodzina 500+ została zaplanowana na 2 lata. Oznacza to, że nie musisz ponownie składać wniosku o świadczenie, które zostało już przyznane. Wniosek – również przez bankowość internetową – składasz jedynie na nowe dziecko. Kolejny okres w programie Rodzina 500+ rozpocznie się 1 lutego 2021 r.

 

  • -

 

Opis programu DOBRY START

Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

 

Ważne!

  • Świadczenie Dobry Start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole  (a szkoła  w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową i klasy dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzone w szkole ponadpodstawowej, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy).

  • Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.

  • Świadczenie Dobry Start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do  świadczenia Dobry Start samodzielnie i nie przekazuje wniosku  do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.

 

Jak wypełnić wniosek Dobry Start w systemie bankowości elektronicznej Banku?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie Dobry Start, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły, do której w roku szkolnym 2018/2019 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.

  • Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.

  • Wejdź do zakładki, w której znajduje się wniosek dot. programu Dobry Start.

  • Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli jakiekolwiek dane podane w Banku uległy zmianie, uaktualnij je podczas wypełniania wniosku.

  • Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.

  • Zatwierdź i zakończ wniosek.

  • Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku Dobry Start. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.

  • Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl

Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Dobry Start, wszelkie pytania i obsługę wniosku Dobry Start przejmuje organ prowadzący w gminie. W razie pytań o wniosek prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.

 

Reklamacje

Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące wniosku Dobry Start, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym Banku oraz jego wysłania;

  • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz oraz wypłaty świadczenia Dobry Start.

 

Więcej informacji

Masz więcej pytań odnośnie programu Dobry Start?
Odpowiedzi możesz znaleźć na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Sekretariat: Tel: 44 726 09 39     Fax: 44 726 09 42
© Copyright Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Mazowieckim      All rights reserved   |   powered by netadmin 7.26
Dane z dnia: 2021-04-12
1 CHF4.1265w dół-0.0088
1 EUR4.5414w dół-0.0167
1 GBP5.2393w dół-0.0265
1 USD3.8208w dół-0.0157
NazwaOprocentowanie
Referencyjna0,10
Lombardowa0,50
Depozytowa0,00
Redyskontowa weksli0,11
Dyskontowa weksli0,12