Dziś jest:
Wtorek, 10 Grudnia 2024
Imieniny:
Danieli, Julii, Bogdana
e-B@nkWniosek 800+

Wniosek Rodzina 800 plus

ZŁÓŻ WNIOSEK W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ!

Rola banku

Proces otrzymania świadczenia

  • Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości internetowej banku,
  • ZUS: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
  • Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 800+.

Informacje o programie znajdziesz na www.zus.pl

Rodzina 800+ po zmianach. Najważniejsze informacje

Świadczenie wychowawcze 800+ od 2024 r.

Kogo dotyczy

Świadczenie wychowawcze przysługuje Ci na dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, jeśli m.in. jesteś matką albo ojcem dziecka i dziecko wspólnie z Tobą mieszka oraz utrzymujesz je.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem, świadczenie możesz otrzymać Ty i drugi rodzic, po połowie przysługującej kwoty.

Kto może złożyć wniosek przez bankowość internetową

Jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez swój bank. W innej sytuacji – jeśli masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia, a jeśli nie – to tylko przez PUE ZUS.

Co zrobić, aby otrzymać wsparcie

Złóż wniosek SW-R do ZUS przez swój bank albo przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia.

Jak złożyć wniosek

Wniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.

Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu.

Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, ZUS założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w SMS z adresu „ZUS”.

ZUS założy Ci profil na PUE ZUS – będziesz mieć dostęp do informacji o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym, a ZUS będzie mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.

Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku

Jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.

Kiedy złożyć wniosek

Na potrzeby okresu świadczeniowego, który trwa do 31 maja 2024 r., na dzieci nowo narodzone (jeśli wcześniej wniosek nie był złożony), wniosek możesz złożyć od 1 stycznia 2024 r.

Od 1 lutego 2024 r. możesz złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze na kolejny okres świadczeniowy – trwa on od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

Jakie wsparcie otrzymasz

Przysługuje Ci świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł miesięcznie na dziecko.

Tylko w dwóch sytuacjach ZUS wypłaci Ci świadczenie w niższej wysokości – gdy dziecko urodzi się albo ukończy 18 lat w trakcie miesiąca.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem (z którym masz rozwód, albo żyjesz w separacji lub rozłączeniu) w porównywalnych i powtarzających się okresach, to każdemu z Was przysługuje świadczenie wychowawcze w wysokości połowy kwoty za dany miesiąc.

Kiedy otrzymasz świadczenie

Jeżeli wniosek na nowy okres świadczeniowy złożysz w okresie od 1 lutego do 30 czerwca, ZUS przyzna prawo do świadczenia od początku okresu świadczeniowego, tj. od 1 czerwca do 31 maja następnego roku kalendarzowego.

Jeśli złożysz wniosek w trakcie trwania okresu, po 30 czerwca, prawo do świadczenia zostanie przyznane od miesiąca złożenia wniosku do końca okresu świadczeniowego.

Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość internetową lub portal Emp@tia

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki [Rodzina 800+] – [Szczegóły Twoich wniosków].

Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.

Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.

Ważne

Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie wychowawcze (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informację o przyznaniu świadczenia, decyzją odmawiająca przyznania świadczenia).

Jak wypełnić Wniosek Rodzina 800+ w systemie bankowości elektronicznej banku?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL). Te dane, którymi dysponuje bank, zostaną zaczytane z systemu banku automatycznie.

  • Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.
  • Wejdź do zakładki, w której znajduje się wniosek dot. programu 800+.
  • Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli jakiekolwiek dane podane w banku uległy zmianie, uaktualnij je podczas wypełniania wniosku.
  • Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
  • Zatwierdź i zakończ wniosek.
  • Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku 800+. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem banku.
  • Po przekazaniu przez bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.

Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który został wskazany przez Ciebie we wniosku 800+, wszelkie pytania i obsługę wniosku przejmuje ZUS.

Reklamacje

Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje do wniosku 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym banku oraz jego wysłania;
  • do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia.

Gdzie otrzymasz pomoc w ZUS:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–) w godz. 8.00–15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–) w godz. 7.00–18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dostępne na stronie internetowej www.zus.pl).

Bezpieczeństwo

Kiedy składasz wniosek Rodzina 800+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej. Ważne informacje:

  • Wniosek Rodzina 800+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do serwisu internetowego banku.
  • Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 800+.
  • Przy zalogowaniu do serwisu internetowego banku, w celu przejścia do wniosku Rodzina 800+, ani w celu załadowania załączników, nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 800+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość z otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.

Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub wiadomości w serwisie internetowym banku. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku.

Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+, bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków kierujących na strony internetowe banków.

Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
  • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

Rozpatrywanie reklamacji przez bank: bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.

Sekretariat: Tel: 44 726 09 39     Fax: 44 726 09 42
© Copyright Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Mazowieckim      All rights reserved    |   Ustawienia zgód |   powered by netadmin 7.30
Dane z dnia: 2024-12-10
1 CHF4.6025do góry+0.0212
1 EUR4.2672do góry+0.0091
1 GBP5.1680do góry+0.0226
1 USD4.0518do góry+0.0220
NazwaOprocentowanie
Referencyjna5,75
Lombardowa6,25
Depozytowa5,25
Redyskontowa weksli5,80
Dyskontowa weksli5,85