Dziś jest:
Niedziela, 6 Października 2024
Imieniny:
Brunona, Artura, Bronisława
e-B@nkWniosek 500+

Wniosek Rodzina 500 plus

ZŁÓŻ WNIOSEK W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ!

 

Rządowy Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin

500 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów – szczegóły. Wsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci. Od 1 lutego 2023 r. ruszył kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, trwający od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r. 

Na okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2023 r. wniosek powinieneś złożyć od 1 stycznia 2023 r. na nowo narodzone dzieci, a także na dzieci urodzone przed 2023 r., jeśli wcześniej nie złożyłeś wniosku.

Od 1 lutego 2023 r. możesz  złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze na kolejny okres świadczeniowy od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.

Kiedy otrzymasz świadczenia po złożeniu wniosku na nowy okres?

Jeśli złożysz prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami na okres od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.:

  • od 1 lutego do 30 kwietnia 2023 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2023 r.,
  • od 1 do 31 maja 2023 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec, do 31 lipca 2022 r.,
  • od 1 do 30 czerwca 2023 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec, do 31 sierpnia 2023 r.,
  • od 1 do 31 lipca 20223r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem jedynie od lipca, do 30 września 2023 r.,
  • od 1 do 31 sierpnia 2023 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem jedynie od sierpnia, do 31 października 2023 r.


Ważne!

Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres rozpoczynający się 1 czerwca 2023 r., wnioski możesz składać do ZUS już od 1 lutego 2023 rwyłącznie przez internet za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania:

  • portalu PUE ZUS
  • portalu Ministerstwa Rodziny Emp@tia
  • bankowości internetowej.


Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?

  • więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
  • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00),
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS  oraz podczas e-wizyty w ZUS.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2407 ze zm.)

 


Jak wypełnić Wniosek Rodzina 500+ w systemie bankowości elektronicznej Banku?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.

  • Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.
  • Wejdź do zakładki, w której znajduje się wniosek dot. programu 500+.
  • Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli jakiekolwiek dane podane w Banku uległy zmianie, uaktualnij je podczas wypełniania wniosku.
  • Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
  • Zatwierdź i zakończ wniosek.
  • Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku 500+. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
  • Po przekazaniu przez Bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.

Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku 500+, wszelkie pytania i obsługę wniosku przejmuje ZUS.

 


Rola banku


Proces otrzymania świadczenia

  • Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 500+ online w systemie bankowości elektronicznej Banku,
  • ZUS: na wskazany we wniosku adres e mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
  • Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 500+.

Zgłaszanie reklamacji

Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące wniosku 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym Banku oraz jego wysłania;
  • do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych– jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia.
    Gdzie otrzymasz pomoc w ZUS:
    • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
    • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
    • we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)
    • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dostępne na stronie internetowej www.zus.pl).

Bezpieczeństwo

Składając Wniosek Rodzina 500+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

  • Wniosek Rodzina 500+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do  serwisu internetowego Banku.
  • Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+.
  • Przy zalogowaniu do serwisu internetowego Banku, w celu przejścia do wniosku Rodzina 500+ ani w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość z otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.
Sekretariat: Tel: 44 726 09 39     Fax: 44 726 09 42
© Copyright Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Mazowieckim      All rights reserved    |   Ustawienia zgód |   powered by netadmin 7.30
Dane z dnia: 2024-10-06
1 CHF4.5934bez zmian0.0000
1 EUR4.3130bez zmian0.0000
1 GBP5.1465bez zmian0.0000
1 USD3.9118bez zmian0.0000
NazwaOprocentowanie
Referencyjna5,75
Lombardowa6,25
Depozytowa5,25
Redyskontowa weksli5,80
Dyskontowa weksli5,85